Praca z wartościami firmowymi

Wartości firmy powinny ulegać zmianom. Takie przekonanie wypracowałyśmy, obserwując rozwój wielu firm, z którymi współpracujemy przez kilka lub kilkanaście lat.

Wartości żywe to te, które wszyscy znają na pamięć ( tak!) i które ludzie przywołują, oceniając zachowania swoje i kolegów i podejmując wspólnie decyzje istotne dla firmy. Bywają elementami żarliwych dyskusji, powodem do dumy w rozmowach ze znajomymi i z klientami i przyczyną identyfikacji z firmą.

Jeśli wartości firmowe pozostają długo bez zmian przy zmieniającej się strategii, organizacji wewnętrznej, składzie zespołu i przeistoczeniach rynku – obumierają. Mają coraz mniejszy wpływ na podejmowanie decyzji i zachowania ludzi wewnątrz firmy. Pozostają „zasuszone” w formie efektownej grafiki: na ścianie, na stronie www i w materiałach firmowych.

Jeśli uważasz, że warto mieć w firmie żywe, autentyczne i akceptowane przez wszystkich wartości, spraw, by stworzyli je wszyscy pracownicy w firmie.

Kiedy pora na stworzenie wartości firmowych?

  • Gdy firma powstaje
  • Gdy firma rośnie i zmienia się z kilkuosobowej w kilkunastoosobową
  • Gdy zmienia się właściciel, w sytuacji fuzj
  • Kiedy warto przyjrzeć się istniejącym wartościom firmowym i dokonać zmian?
  • Około pół roku po powiększeniu się firmy o ok. 20% stanu osobowego lub więcej
  • Gdy w sposób znaczący zmienia się strategia
  • Wartości znikają z rozmów podczas spotkań, a młodzi pracownicy nic o nich nie wiedzą
  • Wartości są przedmiotem ironicznych żartów, a nie pomagają w podejmowaniu decyzji.

Pracujemy nad tworzeniem i modyfikowaniem wartości firmowych u naszych Klientów, przeprowadzając warsztaty, których produktem jest zestaw dogłębnie zanalizowanych i powszechnie zaakceptowanych wartości – możliwych do zapamiętania przez każdego!

Jeżeli zależy Ci, żeby wartości w Twojej firmie naprawdę działały i były żyjącą częścią kultury Twojej firmy, zapraszamy do współpracy.